Create your own banner at mybannermaker.com!

Followers

Wednesday, August 11, 2010

Bermulanya disini...


Assalamualaikum...




ini adalah blogku yang ketiga..Hafiybakery nama diberi..sempena nama permata hati sekeluarga..Hafiy Zuhdi..niat dihati ingin mendalami lagi ilmu tentang 'buat membuat kek ni'..sebelum ni, pernah jugak buat kek pisang dan kek coklat..so far..macam ok..tpi bila masuk bab deco mendeco ..memang 'gagal'.buat icingnya pun masih tak betul.sekarang cuba-cuba mendalami ilmu sambil praktikal..apa kata pepatah orghe puteh..Praktis make perfect...In shaa Allah...sekarang ni tengah menjinak-jinakan diri dengan istilah-istilah yang belum biasa didengar sebelum ni..contoh..royal icing.fondant,krimwell,marshmallows dan beberapa istilah lain yang aku masih tercari2 maksudnya...rupanya pun ada yang masih belum dapat dibayangkan (ni memang Jahil tahap gaban..he.he)..

Masih teringat lagi, first time buat kek dengan icing sekali...sudahla keknya keras, krim pun terlalu kasar...masih terasa gula aisingnya ..

lepas tu cari dalam internet pasal buat2 kek nie..cuba2lah kunun..tpi ta nda menjadi....tapi alhmadulillah...setelah mengikuti kelas, suda bule buat kek sendiri...sekarang bolehla jadikan hobi dan boleh menjana income sampingan keluarga..

memandangkan sudah minat, di tambah lagi dengan kekurangan usahawan melayu Islam yang menceburkan diri dalam bidang ni, In shaa Allah..usaha ini akan terus diteruskan... semoga blog ini akan terus berkembang seiring dengan perkembangan ilmu dan kemahiran yang bakal diperolehi. aminnn....




terima kasih kerana sudi membaca..

No comments:

Post a Comment