Followers

Thursday, September 16, 2010

projek 2


assalamualaikum,..ini adalah projek ke 2 buat kek..kali ni buat kek span..ikutlah resepi dalam buku..masa lepas masak tu, macam ok.lembut saja kek tu..tapi bila sudah letak krim..masuk dalam peti sejuk, kek tu jadi keras pula..rasa pun, emm..entahlah..kureng banyak .tapi Insya Allah kelemahan tu akan cuba di atasi pada masa akan datang. ni adalah krim yang dibuat hari tu.krim agak lembut..jadi mau buat bunga ros pun agak susah, bukan agak susah..tapi memang susah betul..tambah lagi baru mau belajar..


hari tu, p beli pewarna untuk kek di Mall yang terkenal d sini..tapi kebanyakan pewarna yang di beli tidak boleh digunakan.warna tu tak cantik.last2 beli pewarna di kedai kek..


ok
kali ni gunakan warna kuning dan jugak biru.ingatkan mau buatkan bunga ros sekali, tapi bunga ros tu tak menjadi..macam yang diceritakan tadilah. tapi usaha tangga kejayaan.terus mencuba sehingga berjaya..chayok2....


ni lah peralatan basic yang digunakan..oven pun kecik saja..terpaksa guna loyang yang bersaiz kecik sahaja.



nilah kek yang dihasilkan.memang payah mau letak krim di atas kek ni.memang tidak mahir kan. kek tu jadi tidak kemas.memandangkan proses ni dibuat pada waktu malam, mata pun sudah mengantuk..jadi 'mood' pun hilang. buat mana yang termampu saja.



Inilah hasilnya....walaupun tidak kemas..tapi bolehlah, peringkat kampung.he.he


emmrrr..cam sedap..tapi bila suda makan, emmm..memang kureng banyakkkk....


selamat menjamu selera...kek ni dekat seminggu, masih lagi belum habis d makan.lagipun d rumah tu, cuma ada beberapa orang saja..last2 kena kirim di kampung..



nilah rupanya kek tu bila sudah di potong......


tamat..percubaan kali ni memang tidak berjaya .....lain kali cuba lagi....tapi habis jga..ada mangsa kena suruh makan..he.he

terima kasih kerana membaca...


No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget