Create your own banner at mybannermaker.com!

Followers

Friday, October 14, 2011

kek naruto..



assalamulaikum...emm kali ni mo share cerita pasal kek narotu..tengahari tadi, dapat sms sari kuarga dari kampung..ank dia minta buatkan kek besday ada gambar naruto..3kg..emmbesar jugak tu..so pikir2 jugak..takut nda dapat buat..sebelum ni pernah jugak buat kek naruto, time..memang teruk la..ini adalah ke second time aku buat kek lukis2 nie..
masa mula2 dulu, heran jg mcmana tengok kek dalam blog2 dan seumpamanya cantek2..siap ada lukis2..mcamana ya dorang buat??

oleh sebab masih buta kayu, p la cari info...ooo....cara2nya mcam senang...tekap lukisan atas plastik...then tekap d atas kek..kiranya teori mcm senangla kunuknya..sekali buat,..baru tau senang susahnya..memang mencabar..terutama tangan keras macam aku ni...

lukisan ni lukis guna coklat yang dicairkan 'double boil'...time nila mo pandai edjas..memang meleleh2 coklat ba time aku melukis tu..tpi suda pernah buatsekali time buat kek c takif, jadi ada sudahlah pengalaman sikit2..



ini kek sebelum kena make up lagi...plan saja.....

ik dibawah ni..kira menjadi sudahlah..guna jelly saja untuk kasi kaler..kalo pakai buttercream, belum pernah buat lagi..belum cun baa...
nda apa..usaha tangga kejayaan maa..




ok..bab hias sudah habis....tapi sekali timbang, nda sampaila pulak 3 kg...jadi ke esokanya, aku buat lagi setengah kg..mungkin salah timbang..tpi krimnya ni memang nipis saja aku sapu..kalo dkt kedai..krimnya tu memang 'tebal gila'..lagipun time kelas dulu, sifu selalu kasi warning..krim jgn tebal..nti makan muak...memang bagus jgk..cuma kdang2, alo sapu krim nipis, pyh sket mo cover cake..jadi sinilah guna ke bijaksanaan..aiseh..mcm betul saja...

ok..lepas kek kedua tu sudah masak, masalah pulak mo deco mcmana..aku ni kalo deco memang lemah kadang...kek k 2 ni mesti ada kaitan dengan naruto jgk...tpi apa ya????
haa..buka2 internet hari tu..mcm ada terlintas satu gambar kepala kek naruto..gmbar tu kalo nda silap dari mangstar.com...tapi yang aku buat ni memang nda kemas..mo cepat..sebab petang tu orangnya mau ambil sudah..

akhirnya..siap jugak..harap2 sukala kepada pck 'andi' yang telah mengorder jauh2 dari kampung...makasi boo....lain kali order lagi.....

No comments:

Post a Comment