Create your own banner at mybannermaker.com!

Followers

Saturday, January 19, 2013

Aktiviti dihujung minggu (bunga rose & kek dam)

Assalamualaikum..

Pada hujung minggu baru-baru ni, macam teringin pula belajar balik buat bunga rose guna fondant.Hari tu masa ikut kelas di Annes, ada jugak belajar, tapi macam lupa suda stepnya...jadi p la suruh abng beli fondant ready made( malas lagi mo menguli). Dengan semangatnya aku pun buat semula bunga rose yang pernah di ajar dulu..tpi buat punya buat, macam inda menjadi pula...last2..buka youtube ...jadi aku belajar melalui youtube...

macam senang juga..tapi cara ni untuk bunga rose yang kecik saja..kalo besar, memang nda menjadi...
Inilah hasil daripada experimen tadi.Akhirnya menjadi juga. kalo ikut cara dalam youtube tu, kena buat 1-6 ketul fondant..buat kecik-kecik.lepas tu baru kasi nipis guna plastik. tapi ikut aku punya cara ni..uli dulu fondant tu, baru tekap ja dengan acuan..guna nozel pun ok juga.


Bila sudah terbentuk kelopak bunga tu, baru startlah my projek.


ni alat yang aku guna untuk buat tekap ..membentuk kelopak bunga rose tu.

sapu aising ala kadar saja.
Lepas projek tu, terfikir pula buat kek dam ni.Hari tu sudah beli acuan dari akak Loyang d FB. sebenarnya adik mo datang p rumah. Tanya kalo ada buat kek..naa memang kebetulan...aku tu mo buat kek jga..tpi kalo tiada yang makan, tu yang malas tu. jadi memang kebetulan la..
Beginila keadaanya bila sudah siap
Kek ni nda payah hias betul..biasa-biasa saja..untuk sendiri saja. lagipun nda cukup masa mo hias-hias..pluss malas-malas..he.hee
Ba sila-sila makan
Terima kasih kerana membaca..

No comments:

Post a Comment